MINI-MASTERMIND ‘LUISTEREN NAAR JE DOELGROEP’
Er wordt vaak gesproken over het kiezen van je ‘ideale klant’. Klinkt logisch. Kiezen met welke klant jij het liefste werkt. Maar dat is wat mij betreft eenzijdig gedacht. Het gaat er niet alleen om wie jij wilt helpen. Het gaat er ook (vooral!) om wie jij het beste kan helpen.
Dus vraag je niet alleen af: wie wil ik helpen? Maar ook: wie kan ik (het beste) helpen?
Daarvoor is het enerzijds belangrijk om te weten wat jij te bieden hebt. Maar ook om te weten wat de behoeftes en wensen van je klant zijn.
Luisteren en de juiste vragen stellen. Daar draait het om. Dan kun jij je aanbod geheel afstemmen op de behoeftes. Je aanbod is dan niet langer een product of dienst, het is een antwoord.
DAAROM…
In de mini-mastermind ‘Luisteren naar je doelgroep’ ontdek je hoe je de behoeftes en verlangens van je doelgroep achterhaald. En creëer een aanbod waar jij enthousiast over bent & waarmee je de behoefte van je klant volledig vervult. Alleen zoals jij dat kunt!
In de mini-mastermind help ik jou om de behoeftes en uitdagingen van jouw doelgroep in kaart te brengen. En dat niet alleen: ook leer ik je wat je kan met de informatie die je hebt verzameld. Dat doen we samen met 2 andere ondernemers, daarom de naam: mini-mastermind. Waarom? Omdat je hiermee gelijk in de gelegenheid bent om je eerste vragen te stellen. En de 2 andere ondernemers ook aan jou, zodat je elkaar kunt helpen. Jij kunt leren van hen, en zij leren van jou.
De mini-mastermind is lekker praktisch, je verzamelt direct je eerste input en kunt tegelijkertijd inspiratie opdoen via je mede-ondernemers.
Er kunnen maximaal 3 ondernemers meedoen. Bij 2 aanmeldingen gaat de mini-mastermind al door.
“Super leerzaam! Ging veels te snel voorbij haha. Het werkboek was sowieso van toegevoegde waarde omdat je hiermee zowel van te voren als achteraf weer aan de slag kon.
Ik heb de klantreis in een nieuw licht gezien. Ik kende het vooral als een marketingtool voor hoe mensen bijvoorbeeld vanuit je Instagram naar je website gaan, maar nu zie ik een veel diepere laag – waarbij ik de eerste behoeftes van de klant leer kennen. Die diepere laag gaat nu veel meer betekenis geven aan de oppervlakkige laag van Instagram posts en website indeling etc.”
“Ik vond de mini-mastermind erg nuttig, leerzaam en goed te volgen. De meerwaarde van twee andere ondernemers heb ik zeker ervaren. Meedenken met elkaar vond ik erg prettig. Ik was ook blij verrast dat je ons tussendoor persoonlijke tips/feedback gaf. Goede voorbereiding!
Ik heb een beter beeld gekregen van de klantreis. Mijn klant heeft wel degelijk een ‘probleem’. Ik moet ze vooral nog helpen om zich hiervan bewust te worden. Ik heb geleerd dat het heel goed is om specifiek te zijn en dat je hiermee je klant alleen maar een dienst bewijst.“
“Hele fijne interactieve mini-mastermind. Duidelijke uitleg en genoeg mogelijkheid tot vragen stellen. Omdat je een werkboek krijgt van te voren weet je al heel goed waar het over gaat dus je hoeft niet ‘in te komen’. Dat het met twee andere ondernemers is, vind ik heel fijn. Je kunt elkaar direct al goed helpen.
De meeste dingen wist ik wel maar ik heb er gewoon nooit iets mee gedaan. Je was dus echt de schop onder m’n kont. Ik ben achteraf gelijk maar verder gegaan met een doelgroep onderzoek voor mn andere plan 😉”
Als geen ander weet ik hoe ingewikkeld het is om je doelgroep te doorgronden, I’m one of them Ik ben een enorme denker, er speelt altijd wel een gedachte of droom door m’n hoofd. Van boodschappenlijstjes en diy, tot ideeën hoe ik andere ondernemers kan helpen hun marketing makkelijker te maken. De mini-mastermind is daar het bewijs van.
Ik weet uit ervaring dat het kennen van je doelgroep essentieel is voor een juiste marketingaanpak. Maar naast dat ik mij kan inleven in de klant, ben ik uiteraard ook op zoek gegaan naar feiten. Op Instagram signaleerde ik de vraag van andere ondernemers om te weten hoe je de behoeftes van je doelgroep achterhaalt, hoe je marktonderzoek doet. In een aantal interviews met ondernemers werd die vraag bevestigd. Zo heb ik een programma ontwikkelt waar ik helemaal achter sta, maar waarvan ik ook weet dat ondernemers het nodig hebben.
En als je tot hier bent gekomen: dan werpt mijn eigen doelgroeponderzoek z’n vruchten af! Want dat betekent dat mijn aanbod iets is wat mensen, nee, wat jij nodig hebt.
Voor 135,- krijg je:
Of je nu bezig bent met een nieuw aanbod, of je huidige aanbod nog eens onder de loep wilt nemen. Als jij je doelgroep (nog) beter wilt helpen, dan is de mini-mastermind wat voor jou!
Twijfel je? Stuur me dan gerust een berichtje, dan denk ik graag met je mee.
Ja, dat kan! Stuur me even een berichtje met jullie voorkeuren en dan kijken we samen naar de mogelijkheden.
Yes! Dat is geen probleem. Schikt de mini-mastermind jou niet op een van de beschikbare data? Neem dan contact met me op.
De mini-masterminds zelf duren 1,5 uur. Om de opgedane kennis in de praktijk toe te passen, ben je de eerste weken gemiddeld 2 uur per week kwijt (eerst voor het doelgroeponderzoek, daarna voor het ontwikkelen/aanpassen van je content). In de mini-masterminds stoom ik je helemaal klaar om echt zelf aan de slag.
Ik ben ervan overtuigd dat je heel veel gaat leren van de andere ondernemers, en zij van jou. Het proces van de ander geeft jou weer nieuwe inzichten.
Binnen 72 uur na aanmelding ontvang je de factuur. De betaling moet zijn voldaan 24 uur voor aanvang van de mini-mastermind.
Dat ligt eraan. Ik snap dat het een drempel is om mensen te interviewen, maar hier ligt precies de sleutel tot succes. De juiste vragen stellen en luisteren naar de woorden die je doelgroep gebruikt, dat gaat je zoveel inzicht opleveren. Als jij je doelgroep (nog) beter wilt helpen, meer wilt verkopen en bereidt bent om daarvoor (met de juiste handvatten) uit je comfortzone te stappen. Dan zeg ik: let’s go!
Je wilt misschien heel graag meer en beter leren luisteren naar je doelgroep. En als je het gaat doen, dan wil je het goed doen. Maar… je loopt tegen een aantal dingen aan. Deel ze gerust met mij, ik denk graag met je mee!